25 March 2016

Surat Cinta daripada ALLAH SWT tentang SOLAT

Saya panjangkan tulisan seorang ustaz, sahabat saya.
Surat Cinta daripada ALLAH SWT tentang SOLAT
🌼Apabila engkau anggap solat itu hanya sebagai kewajipan, maka kau akan terburu² mengerjakannya & tak akan menikmati hadirnya Allah SWT saat kau mengerjakannya.
🌼Anggaplah solat itu pertemuan yg kau nanti dgn Tuhanmu...AllahuAkbar.
🌼Anggaplah solat itu sebagai cara terbaik kau bercerita dengan-NYA...AllahuAkbar.
🌼Anggaplah solat itu sebagai kondisi terbaik untuk kau mengadu segala keluh kesah dengan Allah SWT.
🌼Anggaplah solat itu sebagai seriusnya kau dalam bermimpi.
🌼Bayangkan ketika "azan berkumandang" Allah SWT melambai² kepadamu utk mengajak kau lebih dekat dengan-Nya...AllahuAkbar.
🌼Bayangkan ketika kau "Takbir", Ya Rabb melihatmu, DIA tersenyum untukmu dan DIA berbangga dengan mu.
🌼Bayangkanlah ketika "Rukuk", Al Haq menampung badanmu hingga kau tak terjatuh, hingga kau merasakan damai dalam sentuhan-Nya...Allahuakbar.
🌼Bayangkan ketika "Sujud", Allah SWT mengalas kepalamu. Lalu DIA berbisik lembut di kedua² telingamu: "AKU mencintaimu wahai hamba-Ku."...AllahuAkbar.
🌼Bayangkan ketika kau "Duduk di antara 2 sujud", Allah SWT berdiri gagah di depanmu, lalu mengatakan: "AKU tak akan diam apabila orang mengusik mu".
🌼Bayangkan ketika kau memberi "Salam", DIA menjawab salam itu, lalu kau jadi manusia berhati bersih...SubhanAllah.
🌼Masya Allah...sungguh nikmat solat yg kita lakukan. Tak akan sia² orang yang menyebarkannya. Maka sebarkanlah wahai teman² ku.
Allahuma, saksikanlah.....

Ingatan dan muhasabah buat diriku sendiri, saudara² ku dan sahabat² ku. Kita insan biasa yg sering terleka dek urusan dunia yg sentiasa menghambat kita dan kita pula sentiasa mengejarnya.
Ketahuilah. Inilah sebabnya kita diwajibkan mengetahui makna bacaan2 dalam solat kita. Jika tidak solat kita mungkin ditolak. Sebuah hadis menyebut, tiada pahala bagi solat orang yang tidak mengetahui makna bacaan2 dalam solat. Wallahu aalam.
Penjelasannya terdapat dalam buku ini. Haarga RM22, saya beri potongan 50%. Kos penghantara RM6. 0192248404

No comments: